Menu

Observación electoral

Os múltiples procesos democratizadores iniciados en gran parte do mundo hai unhas décadas desembocaron nunha demanda cada vez maior de Misións de Observación Electoral Internacional.

Cal é o obxecto da Observa​ción Electoral Internacional?

Como mecanismo de avaliación imparcial e independente dos procesos electorais, a Observación Electoral Internacional acompañou os numerosos procesos democratizadores iniciados nestes últimos anos, converténdose nunha clara expresión do compromiso da Comunidade Internacional coa promoción dos valores democráticos e dos Dereitos Humanos.

Os potenciais beneficios derivados da presenza dunha Misión de Observación Electoral (MOE), que actúa baixo as premisas da independencia e a imparcialidade, son numerosos: redución dos niveis de fraude, mitigación dos conflitos, fortalecemento da confianza do electorado no proceso electoral, función testemuñal, fortalecemento institucional e mellora dos procesos electorais mediante a elaboración de recomendacións.

Que fai unha Misión de Observación El​ectoral?

Unha MOE realiza unha análise en profundidade do proceso electoral mediante unha metodoloxía estandarizada. Faino co fin de proporcionar unha avaliación profesional, independente e imparcial da calidade do proceso electoral observado, atendendo ós instrumentos do Dereito Internacional, as boas prácticas e a lexislación nacional no que se refire ó desenvolvemento de eleccións democráticas.

Centralidade das re​comendacións

Uno dos valores importantes engadidos dunha MOE reside, especialmente, nas recomendacións que emite a MOE destinadas a mellorar os devanditos procesos mediante as correspondentes reformas técnicas e legais.

O recoñecemento da importancia de impulsar o seguimento e implementación das devanditas recomendacións levou á UE a facer un despregamento a partir de 2013 Misións de Seguimento das Recomendacións, MSR, (Election Follow up Missions, EFM) dirixidas a avaliar o estado de implementación das recomendacións nos países cuxas eleccións foran observadas.

O número das devanditas Misións non deixou de crecer desde entón poñendo de manifesto a importancia nuclear que reviste o seguimento da implementación das recomendacións para a mellora dos procesos electorais.

En atención á devandita centralidade, a UE desenvolveu unha base de datos que recolle as recomendacións emitidas polas MOEs UE desde 2016 ó que se pode acceder na seguinte ligazón: http://database.eueom.eu

Cal é a composición dunha Misión de Observació​n Electoral?

O ​Equipo Central(Core Team): Está formado por un xefe de Misión, un xefe de Misión Adxunto e expertos en distintos ámbitos (electoral, legal, político, medios de comunicación, xénero etc). Desprégase por un período medio de entre oito e doce semanas e ten a responsabilidade de elaborar o Informe Preliminar que recolle as conclusións da MOE.

Os membros do Equipo Central das MOE da Unión Europea (UE) son seleccionados pola Unidade correspondente da Comisión Europea, o Foreign Policy Instrument (FPI), en coordinación coa Unidade correspondente do Servizo Europeo de Acción Exterior, sendo necesario o rexistro previo na Base de Datos de Expertos Electorais da Unión Europea 

Anuncio dos postos

Os membros do Equipo Central das MOE da Organización para a Seguridade e Cooperación en Europa (OSCE) son seleccionados pola Oficina para as Institucións Democráticas e os Dereitos Humanos (ODIHR, polas súas siglas en inglés), sendo necesario o rexistro previo na Base de Datos de Expertos Electorais da ODIHR 

Anuncio dos postos

Os observadores de longa duración (LTO, polas súas siglas en inglés): Teñen a responsabilidade de analizar o desenvolvemento do proceso electoral na súa zona de responsabilidade durante o período pre e post electoral. Despréganse por un período medio de entre seis e oito semanas.

Os observadores de curta duración (STO, polas súas siglas en inglés): Teñen a responsabilidade de observar o proceso de votación, reconto e consolidación de resultados. Despréganse por un período medio de entre sete e quince días.

Que organizacións realizan Observación E​lectoral?

A UE, a OSCE e a Organización de Estados Americanos (OEA) son as principais organizacións internacionais que realizan Misións de Observación Electoral nas que participan os observadores electorais españois. Tamén unha organización rexional, a Unión Africana, converteuse nestes últimos anos nun actor relevante neste ámbito na súa área xeográfica. Xunto a estas organizacións internacionais tamén existen organizacións non gobernamentais que desenvolven labores de Observación Electoral Internacional. Entre outras, o Carter Centre, o National Democratic Institute (NDI) e o International Republican Institute (IRI).

Cal é a función da Oficina d​e Dereitos Humanos do Ministerio de Asuntos Exteriores, Unión Europea e Cooperación?

A Oficina de Dereitos Humanos (ODH) é a Unidade encargada de preseleccionar ou seleccionar ós observadores electorais de longa e de curta duración para as Misións de Observación Electoral da UE, a OEA e a OSCE.

Para as MOE da Unión Europea, a ODH presenta á Unidade correspondente da Comisión Europea —o FPI— unha lista de candidatos preseleccionados, sendo o FPI o que realiza a selección final de observadores. Para as MOE da OSCE, é a ODH a que leva a cabo a selección dos observadores. Para as MOE da OEA, a selección realízase pola ODH en coordinación co Departamento para a Cooperación e Observación Electoral (DECO) da OEA.


 

Documentación r​elacionada




Tamén pode estar interesado

Este sitio web utiliza cookies propias e de terceiros para o seu funcionamento, manter a sesión e personalizar a experiencia do usuario. Máis información na nosa política de cookies.